جعبه پیشنهادات یک دستگاه برای کسب نظرات، سؤالات و درخواست های مراجعین و مشتریان و کارمندان است. در فرم اصلی و سنتی آن، یک ظرف با قابلیت باز کردن است .این جعبه برای جمع آوری کاغذهای حاوی اطلاعات از مشتریان مراجعین و کارمندان یک سازمان یا کسب و کار استفاده می شود. این صندوق ها بیش از دویست سال است که کاربرد دارد .
مهیا نمودن یک صندوق انتقادات با ظاهری شیک و مناسب برای دریافت نظرات مشتریان و کارمندان مزیت های مهمی دارد . هنگامی که یک جعبه پیشنهاد و فرآیند پس از آن به درستی به محل کار افزوده شود ، مزایای بسیاری برای کارمندان و مدیریت وجود دارد. در زیر یک لیست از مزایای استفاده از چنین جعبه است.
این صندوق ها امکان ارتباط دوستانه با مشتریان را فراهم میکند و نکته قابل توجه این است که این ارتباط برای منتقدین و مشتریان صد در صد ایمن و گمنام است که باعث میشود نظرات حقیقی باشد و ارزش تحلیلی این داده ها بسیار بالا رود.
این صندوق ها باعث احساس ایجاد حس صمیمیت و نزدیکی مشتریان می شود و تصویر برند را بهبود می بخشد و وفاداری مشتری را افزایش می دهد. به وجود آمدن حس تکریم در مشتریان و کارمندان یکی دیگر از مزیت های صندوق های پیشنهادات است . .که این اتفاق به شرطی رخ می دهد که نظرات مشتران را ارج دهید و تغییرات و بهبودهای مد نظر آنها را با جدیت انجام دهید